måndag, augusti 18, 2008

Det där regnet

Då har jag fått nya nycklar och nu sitter jag återigen i studentrummet på Prins Hendrikkade. Tittar på regnet som kastar sig ner mot gatan utanför. Det regnar mycket i Amsterdam. Nästan jämnt den senaste veckan känns det som. Förutom i lördags då jag åkte till parken och tappade mina nycklar. Det visste jag förstår innan (det med regnet, inte nycklarna), men det är svårt att inte sucka lite över faktumet. Speciellt en dag som denna, då jag tvingades korsa hela staden två gånger för nyckelhämtning och holländskalektion. Då är det lätt att bli arg över den där vinden, och det där regnet, som alltid blåser emot dig. Men nu har jag kastat av mig de blöta kläderna, kokat en kopp kaffe och tagit en liten powernap, och då är det faktiskt helt ok att sitta i pyjamasbyxorna och titta ut på det där som kallas för sommar.

På onsdag flyger El Merro Merro ner till denna regniga plats, på torsdag kommer Göteborgsbandet Little Dragon hit och spelar, en mycket trevlig portugisisk popnörd som Simone introducerade mig för i lördags tipsade, gratis ska det vara också. Sen är det språkprov på fredag och på lördag drar vi till Paris. Lite gay att två killar åker till Paris, tyckte någon, och det kan man ju tycka, men jag är sjukt pepp på Paris faktiskt. Om Hemingway gillade så borde jag också gilla. Ni som varit där på senare tid är förstås oerhört välkomna att komma med bra tips på vad man kan göra där.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

tornet. museet. kyrkorna.

nej fan vi gjorde bara tråkiga standardgrejer. sorry.

men ta med ordentligt med kläder, för i paris regnar det.

1:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home