tisdag, juni 10, 2008

Korta konstateranden

* Jens Fjällström är helt fantastiskt, under gårdagens makalösa match mellan Italien och Holland satt han och skrattade för han njöt så mycket av fotbollen, sen kom han med den andra klarsinta taktiska förklaringen efter den andra, kan vara den bästa bisittaren jag har hört.

* Jag brukar ofta klaga på Deco, som absolut inte passar in i Barcelonas omständiga och långsamma anfallsspel, men se, när han får spela en touch och slå 50-meters crossbollar med Portugal så är han precis lika bra som han var i Porto. Ryktas nu att Inter kommer att värva honom framför näsan på Chelsea, det är synd.

* Tänk att det finns folk som refererar till en dokusåpa när man nämner Big Brother, och inte ens vet att det kommer från en bok.

* På söndag åker jag till Düsseldorf, det känns konstigt och helt rätt.

* Gus Van Sands film Paranoid Park är en orgie av otroligt vackert foto, oväntade musikval och den ger en bild av självständiga amerikanska ungdomar som är klockren. Jag delar nästan ut en femma, men nöjer mig med en fyra. Gillar du skateboard så är det en måstefilm.

* Holland kommer inte vinna EM, när spelade ett mästarlag senast bra i en inledningsmatch?

* Jag har inte sett två virrigare mittbackar än Andrea Barzagli och Marco Materazzi sen jag såg Carlstad United någon gång förra sommaren.

* Och Khalid Boulahrouz, som är en av de sämre backar jag någonsin sett i Chelsea gjorde inte ett fel på hela matchen, det var nästan provocerande att se.

* Det ser ut som att det kommer bli en extremt fattig musiksommar för min del, enda intressanta i närheten av Düsseldorf är Death Cab For Cutie i början av Juli i Köln...