onsdag, december 10, 2008

I väntan på julen

I was looking at a grape that tried to be a raisin. Är det en intresseveckande inledning till en short story? Amsterdam är soligt och idag måste jag läsa 80 sidor innan klockan sju, har nio kvar. Åkte jag till det nya stadsbiblioteket i morse. Kom halv tio, det öppnade 10. Så jag tog en promenad till vattnet där dramatiska moln mötte blå himmel och pråmarna flöt förbi där jag stod och lyssnade på LCD Soundsystem och lät solen blända mig. Ibland glömmer jag bort var jag bor, var fint att få en påminnelse. Sen gick jag in på biblioteket och insåg att jag tagit med mig fel böcker… så jag köpte International Herald Tribune istället.

Mitt liv just nu består endast av läsande och skrivande. Jag är djupt inne i The Dirt av Neil Strauss, en fantastisk bok om Mötley Crüe, men det visste in förstås redan. Sen försöker jag skriva klart några short stories som jag ska skicka ut till några litterära magasin under julen. Annars håller jag på att analysera IKEA och Nikes kommunikation kring barnarbete, skriver om marknadsföringsmodeller som jag måste presentera på tisdag, och så håller vi på att skapa en kampanj för att få bönder att odla organiskt. Roligare än så är det inte just nu, men igår träffade jag i alla fall en grekisk kompis som jag pluggade med under mitt Erasmusår, hon bor med hennes holländska kille som jobbar på MTV. Hon berättade allt om upploppen i Aten och sa att hon kunde hjälpa mig att skriva min uppsats med MTV om jag ville det.

Igår såg jag även Drogba komma in och visa hur viktig han är för Chelsea föresten, helt plötsligt hade Deco någon att passa. Annars var Ballack otroligt slarvig i Lampards roll, Mikel var lysande och har utvecklats sitt passningsspel och Joe Cole gick för lite i djupled.

Dagens citat kommer från en Tribune artikel om Juande Ramos tillträde som tränare för Real Madrid där författare illustrerar relationen mellan Barcelona och Real Madrid på följande sätt:
Barcelona is to Real Madrid what the United States is to Iran: you never knowingly praise anything in its ideology.
Läs hela artikeln här: http://www.iht.com/articles/2008/12/09/sports/CUP.php
Nu ska jag ut och jogga innan jag läser mina sista nio sidor innan mitt möte klockan 19.

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

organic heter ekologisk på svenska.

10:07 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

haha, det har du förstås rätt i. Jag skylle på min tid i Sverigeexil.

10:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home