lördag, december 06, 2008

And he was a dancer

Det är sol i Amsterdam! I kid you not. Jag inledde dagen i en datasal bland rapporter om organisk odling, träffade Silvia som skulle på modern dans på danshögskolan, så jag hängde på henne, Anna och Barbara för det lät roligare än att sitta och försöka rädda miljön. Så vi betalde 3 Euro och fick se tre föreställningar abstract dans, jag ska inte ens försöka mig på att analysera vad det egentligen var vi såg, men två av tre grupper var bra. I den ena var dansarna galna och strang runt och kastade sig på golvet (jag trodde det hade med krig att göra, de andra trodde att det skulle illustrera ett mentalsjukhus) den sista påminde mig lite om den där Sigur Ros videon jag postade på bloggen för någon månad sedan. Danstjejer är extremt sexiga, noterade jag också. Och danskillar måste raka benen.

Igår var jag och kollade på Burn After Reading med en sönderstressad Thomas och Denis och Gail. Den gick på min favoritbiograf i staden, The Movies på Harlemmerstraat. Fantastiskt bra film som är fylld av så mycket oväntade inslag och vändningar att den skulle kunna falla sönder när som helst, men bröderna Coen vet förstås precis vad dom gör och skådespelarinsatserna är fantastiska rakt igenom, årets roligaste film, lätt.

Nu ska jag cykla iväg och träffa några människor som ska äta svampar, såna som precis blev olagliga här i staden. Ska skriva en historia om dem hade jag tänkt, får se hur det kommer att gå, jag räknar med många konstiga samtal. Och så har jag fixat biljetter till Frida Hyvönen på Paradiso i morgon. Det blir en helg i kulturens tecken, och helt vit (dvs. ingen alkohol) också.

Vi kör ett Frida Hyvönen citat på det:
Once I was a serene teenaged child
Once I felt your cock against my thigh
You said you were a poet, man
your poetry wasn't obvious to me

Hon kan det här med texter som inte glider förbi.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, den kollade jag också på igår. Fast inte i Amsterdam på en mysig biograf. I Säffle, på en 12" skärm i en obekväm bäddsoffa. Världen är bra liten och olik ändå...

3:34 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

haha, bra film är det i alla fall, även om man ser den på en bäddsoffa i Säffle antar jag. Jag kommer till Karlstad 20s föresten, är ni i stan då? Får komma upp och hälsa på er någon gång när jag är hemma.

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

ja, vi är väl i säffle 23-26 tror jag men annars ska vi vara hemma är tanken.

3:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home