tisdag, december 02, 2008

För mycket

Nu har det varit lite för mycket av allt, i lördags var det för mycket studier och sen för mycket Kanadensisk whiskey, i söndags var det för stora hål i Chelseas försvar och så var det studerande till två på natten, och i måndags var det fyra timmars seminarium, sen rapportskrivande innan vi hade information om masteruppsatsskrivande som ingen har hunnit tänka på, och sen fick vi öl och vin av Universitetet och lite plockmat, och sen gick jag Thomas och Simon till en bar och hade för många öl och i morse hade jag så mycket huvudverk att jag knappt kunde stå, men jag var tvungen att skriva ihop en kodbok som vi ska använda för att analysera hur IKEA och Nike kommunicerar kring barnarbete. Den serbiska tjejen jag jobbade med är så stressad att hon inte kan sova och vi såg ut som två vrak (hon något mindre eftersom hon jobbat som modell) och nu sitter jag med en kopp kaffe och ska cykla ut i den fuktiga kvällen och kolla på Wolf Parade. Behöver en paus nu, två veckor och två dagar till Sverige.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kanadensisk whisky låter spännande. Jag har kommit fram till att jag dricker för lite whisky och har därför köpt på mig en mindre samling i Schippols och Stansteds tax free-shoper. Jag har även köpt en bok om whisky så att jag ska kunna veta exakt hur lagringstunnorna har konstruerats på just "mina" destillerier.

Jag vet inte om det är nån störning men jag har alltid haft en vana att snöa in mig på nördiga specialintressen. Tidigare har det varit flygplan, flaggor & huvudstäder, fotboll, speedway m.m. – vilka jag alla mer eller mindre med tiden tröttnat på när det inte funnits så mycket mer att lära i ämnet. Därför hoppas jag nu att whisky ska kunna fylla det tomrummet för ett par åt framöver.

1:26 em  
Blogger David Edvardsson said...

Hej kusin!
Är det så att man får det stora nöjet att träffa hypotetisk personligen till jul? det skulle vara roligt. Då kan du ju komma förbi och kolla min nya lägnhet också, om det passar.

2:04 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Erik: haha, jag tror inte att det är någon större fara Erik. Att snöa in på saker är inte så illa, jag är ju exempelvis totalt insöad på musik sen 2000, tänk om jag skulle byta till, cricket? Mycket fritid skulle man få...

David: Ja, du kommer att kunna träffa mig i jul, och ja, jag kollar gärna in din lägenhet. Jag är extremt lättimponerad eftersom jag bor i ett sunkigt råtthål utan damsugare:)

4:26 em  
Blogger Ellinore said...

Jaja, Swedish Booty önskar väl er en trevlig jul. Inte alls bitter över att jag inte får vara med. Som sagt, inte alls.....

6:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home