måndag, december 08, 2008

The Extenden Parallel Process Model

'We have t-shirts: they are ugly, but warm' sa Frida Hyvönen innan hon gick av scenen for sista gangen. She's a bit quirky and aloof sa jag till hon jag gick pa konserten med. Fint var det dock som vanligt (3e gangen jag ser henne, andra pa Paradiso), speciellt nar hon sjong Dirty Dancing, Science, N.Y och sa avslutande Valerie. Nu ar jag dock tyvarr aterigen nedsjunken i studier i en datasal med operationsljus och engelskt tangentbort. Min dator har i princip crashat dar hemma. Nu ska jag tillbaka till Kim Witte's EPPM-model som forklarar hur manniskor kan tolka 'fear appeal messages': typ, om du roker sa kommer du att do en plagsam dod. Det funkar inte pa alla, men pa vissa kan jag val saga som en mycket kort sammanfattning.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såg den där Frida flanera runt på min klubb i fredags eftermiddag när jag var och satte upp affischer för onsdagen. Men behövs minst en Bono eller liknande för att jag ska bli imponerad. Har gjort ett nytt bloggförsök nu, måste ju skriva lite ifrån Asien.

12:33 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Bono, är det verkligen någon du skulle bli imponerad över? Jag väljer Frida i leopardkjol sju dagar i veckan, men så är jag ju en popnörd också. Kul med ny blogg, och Asien, vad är detta? Känner mig 'out of the loop'...

4:12 em  
Blogger Sara Ödmark said...

Haha, skön sammanfattning... Förstår precis.

9:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home