torsdag, november 13, 2008

Peach och kiss


Jag lyssnar bara på Noah And The Whale just nu, vart jag än cyklar så finns de där fina folkpoplåtarna med mig, nästa helg kanske jag åker till Utrecht och kollar på dem live. Namnet är föresten en kombination av The Squid and the Whale och regissören till den filmen Noah Baumbach. Han gjorde även den där mörka filmen Margot at the Wedding, som sög men som alla kulturtanter i Sverige älskade. Enda har installerat en sån där grej i toaletten som gör att det luktar peach (eller persika som man säger i Sverige) när man spolar. Tidigare luktade toaletten mest kiss, nu luktar den kiss och peach. Lite svårt att avgöra vilket är bäst (lugn Erik, lägenheten kommer att städas innan du anländer). Jag har ett 15 sidigt arbete att skriva till i morgon kväll om multinationella företag och human rights, hittills har jag skrivit noll tecken. Klippte mig idag också, har senaste gångerna haft med en bild som jag pekat på, har fungerat mycket bra. Den här gången hittade jag ingen vilket har resulterat i en inte helt lyckad klippning, dessutom tyckte frisören att ett vax som känns och ser ut som klister skulle passa mitt hår, blir en så kallad mössdag idag. Annars är det soligt och vackert ute, i morgon kommer Erik, då ska det regna lite lätt. Då kanske man ska börja skriva då…

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan man kontakta dig via mail?

3:40 em  
Anonymous Anonym said...

Kommentaren ovan ser oerhört spännande ut. Jag tror det är nån/nåt av följande som vill åt dina tjänster:

1. Tidningen Rolling Stone
2. Hon den där du lagade mat med i Örebro
3. Fixbo (eller vad det där innebandylaget heter)


F.ö. har jag också klippt mig. Sedan jag flyttade till Stockholm har jag varit på jakt efter en ny "Bögen i Bågen" och klipper mig ständigt på olika salonger i förorten. Får dock söka vidare då inte heller jag är så nöjd med resultatet.

5:38 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

anonym: ja, adressen är: hypotetisk@hotmail.com

erik: haha, samtliga alternativ är lysande!

Själv klipper jag mig på ett sjukt trendigt ställe i Amsterdam, det är väldigt roligt att komma in där efter 3 månader utan en sax i håret, kostar bara 22 Euro hos en "junior stylist (jo, dom kör american style)" med studentrabatt, ett litet kap. Om man inte råkar ut för dagen frisör dvs...

5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home