måndag, november 03, 2008

Power Point hatare

Måndagar är intensiva här i Amsterdam. Seminarier mellan 09 – 16, och idag var jag även tvungen att fixa en Power Point presentation till i morgon. Då jag ska berätta om The Guardian och Svenska Dagbladet på internet. Jag är annars officiellt Power Point hatare och brukar ofta referera till Edward R. Tufte (se bild), professor på Yale University, som hävdar att Power Point förenklar och fördummar. Läs mer här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article306857.ab

Vilken nation är då bäst på Power Point? Om du frågar mig så säger jag tyskarna, varje tysk jag någonsin jobbat eller pluggat med har varit Power Pointflytande. Den här gången hade jag inget val eftersom jag måste visa lite bilder och grafer och sånt, men gillart, det gör jag inte. Betong-grå bakgrundsfärg har jag använt också.

Ikväll är det extrainsatt träningsmatch med innebandylaget mot vårat B-lag. Krisen i Amsterdam Agents är ett faktum efter senaste chockförlusten (känn på den Aftonbladet!)och nu måste vi vinna alla matcher som är kvar för att spela vidare i nästa serie (tänk kvalserien upp till Elitserien). Den där Edvardsson effekten som alla talade om har väl inte riktigt infunnit sig, och denna vecka tappade vi även en av våra bästa målgörare då hans jobb flyttade honom till Düsseldorf. Men, efter att ha tillbringat helgen i Woody Allen kostym, på Malaysisk filmfestival och en fin italiensk restaurang så finns det nu mycket energi att hämna i denna halvfinska kropp, på lördag får Utrecht se upp!

I morgon blir det valvaka föresten, Kriterion öppnar upp sina dörrar mellan 12-05, det blir stand up, politisk debatt, tv-sändningar i biografdelen, dj och en massa annat fint, helt gratis också.

Etiketter: , , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Ellinore said...

Såg din outfit på facebook. Imponerande. Själv var jag älva. Det skapade uppståndelse

9:04 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

ellinore: Jag vet inte om den var så Woody Allen min outfit. Några tjejer trodde jag var en ung Bill Gates bland annat, vilket inte var helt populärt hos mig. Älva låter dock häftigt.

8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home