måndag, november 10, 2008

Magic Numbers Monday


Vi kör Magic Numbers måndag här på bloggen, lyssnar in nya låtarna Fear OF Sleep och Sing A Song For You (jag tror att de är nya i alla fall) på deras myspace. Idag mailade bokningsbolaget Luger och sa att dom spelar i Stockholm den 19 December, finns en chans att jag också är i Stockholm då, kanske att det är med lite mjuk Magic Numbers pop man ska välkomna julen i år. Fear Of Sleep är i alla fall en väldigt fin låt, lyssna på den här:
http://www.myspace.com/themagicnumbers

På deras myspace finns även en fin liveversion av Close Your Eyes som Magic Numbers gjorde tillsammans med Chemical Brothers, en av absoluta favoritlåtar med bandet.

Idag gjorde jag gröt för första gången sen någon gång i juni föresten, Gail gav mig en påse havregryn när jag var hos henne och Denis igår och käkade pizza, har letat i mataffärer efter det länge men inte hittat, förra veckan frågade jag en kille i Albert Hein efter oat meal, han kollade på mig som om jag var dum i huvudet och skakade på huvudet. Dom är roliga, holländare.

Idag började jag en ny kurs föresten, Persuasive Strategies in Campaigns, läraren verkar helt galen, får återkomma om hur detta utvecklar sig.

Etiketter: , , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhh, jag älskar havregrynsgröt. p.s tack för skivan igen.

10:05 em  
Anonymous Anonym said...

och jag som har mitt livs sista tenta 18e december... man måste ju fira på nåt sätt

12:06 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

emma: varsågod, det tog sin lilla tid, men den som väntar på något gott... och, den där meningen var lite för överlastad med talspråk.

Gustav: sista tentan i livet, inte illa alls. Som det ser ut nu kommer jag att sitta med en hemtenta under min vistelse i Sverige... damn den där nya läraren!

9:35 fm  
Blogger Bloggkollektivet said...

kommer julen att spenderas i sveriges stolthet (alltså värmland din opatriotiske jävel)? då ses vi va? bra.

12:26 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Jacob: Så kommer det bli ja, landar i Stockholm den 18 december och flyger ner hit 8 januari, lite oklart hur mycket jag kommer vara i Karlstad dock, men det blir säkert en hel del, ska försöka åka upp till Sälen lite efter nyår och njuta av natur och tystnad och sånt töntigt som vi inte har här i Amsterdam.

2:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home