söndag, november 09, 2008

7-0

Så all den där taktikträningen vi kört på de senaste träningarna fungerade utmärkt. Från första stund kunde man se att det skulle bli tufft för FC Utrecht mot Amsterdam Agents. Nummer 88 , utvilad och utsövd för en gång skull tappade visserligen två lätta pass i inledningen med växte sedan till ett ständigt orosmoment med kluriga passningar som hans lagkamrater borde utnyttjat bättre. 0-0 efter första perioden.

I andra rivstartade Agents och det var återigen dags för nummer 88 att skriva in sig i målprotokollet, efter en fantastisk passning från vänsterbacken dundrade Edvardsson in bollet i närmaste krysset. Efter detta mål producerade kedjan mycket, domaren missade en otroligt tydlig handboll, han blåste även av Edvardsson för slashing när han gjort mål vilket resulterade i en hel del protester. I sista minuten av perioden vinklade vänseranfallaren perekt till nummer 88 som kom fri, han försökte sig på sin patenterade Mats Sundin-dragning, men fick en hand i ryggen och ramlade framåt när en spelare kom flygande över honom. Ingen avblåsning från domaren, då släppte det för Edvardsson och i frustrationen sparkade han iväg motståndarens klubba: 2 + 10 minuter och en bad boy stämpel väntade till hemapublikens förtjusning.

Sista perioden utökade Agents sin ledning och tillslut ran det iväg till hela 7-0. Det firades vilt i natt av nummer 88 som fram till utvisningen varit en av planens bästa spelare.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger jarlen said...

Röjer min bloggidentitet nu som är pinsamt lik, men se det inte som en konkurrent, eller som ett plagiat. Eller jo, gör de förresten, de blir så mycket roligare då.

Valde dagens ämne med tanke på dej, och en hängiven Richard, när vi för några år sen kollade in lite kor på julafton.
Rån med senap på, samt hur man förklarar innebörden av fågelinfluensa i Kina är fortfarande en klassiker sen den helgen

10:48 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Det känns väldigt roligt att jag inspirerat dig till att starta en blogg. Har faktiskt hört från flera olika håll att jag inspirerat olika bloggare den senaste tiden, jag vet inte om jag kan få ett bättre kvitto på vad jag håller på med. Jag ser det som något väldigt positivt!

7:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home