onsdag, november 05, 2008

Like an angel from a bedtime story

Så vi kastade om hela veckan. Stod och diskuterade medan nummer från olika delstater flög förbi på CNN. Jag förklarade hur otroligt jag tyckte att det var att North Carolina kanske skulle kunna bli demokratiskt. Anderson Cooper och Wolf Blitzer bollade nummer och biografdelen var full av studenter som tagit med sig vinflaskor och vi käkade "Obama burgers" och någon skrek McCain ibland, och folk buade. Det hela var rörigt och omtumlande och så precis när vi funderade på att åka hem, sådär vid halv fem, så blir hela salongen en ända stor karneval när det står klart att han faktiskt vann. Sasha från New Jersey börjar gråta av lycka, och även jag, som aldrig riktigt tivlat på Obama under senaste månaden var ytterst nära att börja gråta. Så stort och starkt var det, sen cyklade vi hem och kollade lite mer på CNN som visade McCains fina tal, sen gick jag och lade mig vid halv sex. Idag har allt förstås varit upp och ner, men det var det värt, inte varje natt man upplever en historisk händelse i en biograf i Amsterdam.

Red House Painters - Have You Forgotten är dagens låt, en såndär oerhört vacker och vemodig dagenefter låt.

Etiketter: , , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Henric said...

Vackert var ordet... Man måste vara en robot för att inte bli berörd av hela händelsen, och bedriften

4:01 em  
Anonymous Anonym said...

Var en spännande natt. Jag följde valet genom två objektiva medier. Fox news och Blondinbellas blogg. Kan inte bli mycket bättre...

9:25 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Det finns inga objektiva medier, rapportering kan inte vara objektiv eftersom en journalist alltid väljer en vinkel på en händelse. Vissa journalister brukar ändå hävda att dom är objektiva, men det illustrerar bara deras okunskap i ämnet, så brukar vi på hypotetiskredaktionen resonera.

9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home