torsdag, oktober 23, 2008

Om Düsseldorf

I somras deltog jag i en reportagetävling som tidningen Vagabond arrangerade. Eftersom jag under denna tid insöp tyska avgaser i Düsseldorf så blev det staden jag skrev om. Ganska bra tyckte jag själv och utgick ifrån att jag skulle vinna. Nu visade det sig att dj Drake Ramoret's krulliga vän Martin tog hem segern istället, men er hypotetiskredaktör hamnade i alla fall på plats 6-10 av 325 inskickade bidrag. En glad tjej från Vagabond ringde upp mitt i min tonsillitismardröm för några veckor sedan och sa att jag hamnat på plats 2-10, och att jag skulle få veta den slutgiltiga platsen dagen efter. Jag var oerhört otrevlig eftersom jag både hade feber och knappt kunde prata, därav tror jag att jag förlorade några platser, och ingen från Vagabond har ringt eller svarat på mina mail sen dess. I have a beef with them!

Men, texten finns på deras webbsida tillsammans med de andra bidragen som hamnade på plats 1-10. Så, medan jag cyklar iväg till Lidl i höstsolen så föreslår jag att du går in här och läser mitt fina reportage, en text jag faktiskt själv är väldigt nöjd med, vilket inte hör till vanligheterna:
http://www.vagabond.se/Tavlingar/Resereportagetavling-2008/6-10-Dusseldorf---en-stad-med-sjalvfortroendeD/

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Blogger Bloggkollektivet said...

Ditt reportage sög inte Patrik. Inte alls. Men Martin är duktig han också...han skriver ju krönikor i Lösnummer fortfarande, tack vare mig och Mo.

5:08 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

"Ditt reportage sög inte Patrik. Inte alls." hur ska man egentligen tolka det?

1:07 em  
Blogger Bloggkollektivet said...

Du kan tolka det som det skrivs: Det var verkligen inte dåligt. Motsatsen till det: Verkligen bra...eller nåt åt det hållet. Åt det bra hållet alltså. På riktigt bra/inte dåligt!

1:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home