måndag, oktober 13, 2008

Formsvacka i Amersfoort

Det var fint väder i helgen. Jag spenderade lördagen i en sporthall i Amersfoort. Där spelade jag min andra match för säsongen för Amsterdam Agents, en inte helt lyckad match för min del, vilket jag skyller på bakfylla (vilket jag i sin tur skyller på Ben) och tennisspelande med Enda under fredagen. Nummer 88 var en mycket seg högeranfallare som aldrig riktigt kom in i matchen, benen fungerade inte som de skulle och jag förlorade i princip varje närkamp, en gång ramlade jag över sargen. Som tur var skötte sig vår andra kedja bättre och vi van tillslut med 4-1. Jag tillhörde dock de sämsta spelarna på planen, så det gäller att det blir bättring till nästa helg då vi möter Holländska landslaget i en träningsmatch i trendiga Amsterdamstadsdelen De Pijp.

Lördagskvällen spenderades på Studio K som hade Balkanfest, svettigt och med en massa människor från Balkan som dansade, i trappan satt två killar och spelade dragspel och i rökrummet visade dom Youtubevideos med en balkanfokus, en intressant upplevelse. Söndagen ägnades åt studier innan jag mötte upp Ben och Denis, vi cyklade till Amstelfloden och satt och dinglade med benen över vattnet medan solen gick ner framför våra ögon. It’s a damn fine city, sa Ben innan vi cyklade ner till The Taco Shop för världens största burrito, sen blev det lite Big Lebowski innan jag var tvungen att bege mig hem för att öva på den presentation jag höll i morse. Intensivt och hektiskt, så känns livet just nu, vet inte om jag gillar det så mycket, men, det är bara att köra på, som någon sportfåne skulle säga. Så, jag kokar en kopp kaffe och så ska jag vinkla om min innebandyklubba (som jag inför laget skyllde min svaga insats på) innan måndagsträningen som börjar klockan 21.

I morgon får ni kanske läsa en short story jag skrev förra veckan.

Etiketter: , , ,