måndag, oktober 20, 2008

Jonathan Johansson

Fel Johansson

Vi är väl sällan först med något på den här bloggen. Så därför passar det väl bra att även vi sällar oss till den allt större skara människor som gillar Jonathan Johansson, och då pratar jag inte om den finske fotbollsspelaren i Malmö FF (se bild). Nej, Jonathan Johansson spelar svensk pop någonstans mellan Tomas Andersson Wij’s vardagsrealism och Markus Krunegård’s ”coming of age” berättelser, lägg till lite mjuka elektroniska element och ni håller på att hitta fram till Innan Vi Faller, som sparkar igång veckan fint här på bloggen. PSL spelade in honom akustiskt, och det blev fint, kolla här:
http://blogg.svt.se/psl/2008/10/17/musik-med-jonathan-johansson/

Men allra finast låter ändå Innan Vi Faller i sin myspacekostym som ni hittar här:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=120412551

Om någon vet var man kan hitta en mp3a med låten så vore jag mycket tacksam. Annars i Amsterdam? Jodå, tack som frågar. Jag har precis lämnat i ett 40-sidigt grupparbete som ockuperat min hjärna den senaste veckan, så nu är det dags att börja tänka på de två arbeten jag måste skriva klart de närmaste två veckorna. Känner mig dock sjukt omotiverad just nu, kanske har något med att jag spillde ut mitt kaffe över veckans Economist. Kanske har något att göra med hösten.

Etiketter: , , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

om du hittar en mp3 med låten så dela med dig!

Den kanske stillar behovet lite grann i alla fall, tills man köper skivan i februari(!!).

(Alldeles för lång väntan.)

2:12 em  
Anonymous Anonym said...

http://thepiratebay.org/torrent/4618040/Jonathan_Johansson_-_En_hand_i_himlen_-_2008

12:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home