onsdag, oktober 08, 2008

Hur ser ditt liv ut på Facebook?

Det här med Facebookfoton är lite intressant. Hur ser ditt/mitt liv egentligen ut om man utgår från Facebook? Det finns för närvarande 98 foton på mig på Facebook, jag har inte lagt upp ett enda av dem. De flesta är suddiga festbilder med glansiga blickar och halvfulla ölglas, är det så mitt liv ser ut utifrån? En enda lång rad mer eller mindre suddiga kvällar på olika platser i världen, i dunkla barer, i plastiga studentrum?

Igår var en sån kväll, svartklubben The Doose hade ölprovning, 5 öl för 5 Euro. Ni kan säkert räkna ut resten, men vi kan säga såhär, Wolf Man och Anderson Cooper på CNN snackade så mycket skit i sin ”post-debate analysis” att jag och Enda bara kunde sitta och skaka våra huvuden åt det när vi varvade ner med lite politik vid femsnåret efter en mycket spännande cykeltur hem från The Doose. Dagens projektmöte klockan tio var en utmaning, cyklade nästan in i en vägskylt på väg dit. Snart ska jag träffa min superkonstiga Short Story Workshop grupp och sen blir det innebandyträning.

Steven Millhauser har skrivit en rollig essä om The Ambition of the short story för International Herald Tribune. Den är lite luddig (Jacob skulle absolut kalla den pretentiös) men han har ändå flera fina poänger när han bland annat skriver:
The short story concentrates on its grain of sand, in the fierce belief that there — right there, in the palm of its hand — lies the universe. It seeks to know that grain of sand the way a lover seeks to know the face of the beloved. It looks for the moment when the grain of sand reveals its true nature. In that moment of mystic expansion, when the macrocosmic flower bursts from the microcosmic seed, the short story feels its power.

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger Ellinore said...

What did I tell you?!? Your life is just about alcohol... Since you are my role model, I can blame it on you when my dad is complaining about too many Corona and too much Margarita...

5:45 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Ellinore: haha, jag vet inte hur bekväm jag är med att vara din "role model" (speciellt när du hävdar att mitt liv bara handlar om alkohol, vilket jag inte håller med om), men jag tar det som en komplimang, inte varje dag man är någons förebild.

11:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home