torsdag, augusti 21, 2008

Munköl

Så Andreas kom och vi drack lite kaffe i mitt kök utan fönster, tog cyklarna ner mot Leidesplein för lite wok. På restaurangen träffade vi Caroline (PhD-student i konsthistoria på Princeton University) i min språkklass, hon hade precis sett en incestfilm med Juliae Moore, så vi bestämde oss för lite belgisk öl på De Spuit. Under kvällen ändrades planerna och klockan var väl ungefär tre när vi vinglade oss hem med lite för mycket munköl i kroppen. Tog sovmorgon idag och ramlade in i klassrummet vid halv tolv, LondonMatthew gjorde narr av mig och sa till läraren att jag undrade hur man säger "please be quiet i have a hang over" på hollänska. Detta lockade till många skratt, och där satt jag med glansiga ögon och ja, jag förtjänade det kanske.

Nu står Andreas i köket och lagar mat, och jag sitter och lyssnar på Kaah och skickar sms agående konserten med Little Dragon vi snart ska iväg på. Och sedär, nu lyser plötsligt solen i mina ögon. Inte illa.

Etiketter: , , ,