torsdag, juli 03, 2008

Paus i röran

Regnet strilar långsamt ner över Düsseldorf. Det som under gårdagskvällen drog igång som våldsamt åskväder när vi satt inklämda på en Italiensk restaurang har intagit formen av ett stillsamt regn. Det känns rätt bra faktiskt, så kan jag få lite tid att sitta framför datorn, lyssna på musik och försöka hänga med lite i världspolitiken.

Igår var vi och badade i något sorts pol, vi kom dit vid sex efter lektionen, och precis när jag tog av mig skjortan så gick solen i moln, men vi badade ändå, och så åt jag Pommes med Majonnäs, har hört att det ska vara optimalt vid badande. Det rullar på med aktiviteter mellan lektionerna och det är sällan jag har tid att sitta och hänga framför datorn, som jag ju blivit ganska van vid. Eftersom jag behöver försöka boka in Holländska undervisning och välja kurser inför hösten så kommer regnet således perfekt. Sent ikväll finns det en chans att Tobias, min Adidasälskande (Hej Tyskland!) Berlinpolare, dyker upp här i Düsseldorf. Han ska tydligen till Holland på en svensexa och svänger då förbi denna pärla, det ryktas om flertalet bägare öl någonstans i staden. På lördag planeras ett besök på den gigantiska gratisfestivalen Rheinkultur i Bonn, upp till 170,000 pers räknar dom med, känns lite väl stort, inte så mycket kända band, men den verkar intressant, kolla här:
http://www.rheinkultur-festival.de/index.php

Annars rullar det på med tyskastudier och nu har jag även köpt ett respass så jag kan resa runt hela Düsseldorf gratis, mycket bra efter de första veckornas extrema gående. Det åker sjukt mycket gamla människor på spårvagnen föresten, jag undrar varifrån dom kommer, och vart dom ska, gamla och svettiga är dom i alla fall. Kanske tar jag ett kort snart, ett kort på en gammal tant i blommig klänning kanske.

Dagens låt: Common – The Food (feat. Kanye West), från Commons lilla mästerverk Be. Såndär flytande rap som Common är så bra på, och så Kanye då, blir ju lätt bra med honom.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ser att dom ska ha nåt innebandyjippo på den där festivalen. så du får väl gå in och dominera.

vad är egentligen grejen med kontinentala festivaler och innebandy? du minns väl slovenien patrik?

9:17 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Gustav: Efter denna informationen är nu peppen enormt hög inför festivalen, vi är minst tre personer som rejält hypat sina egna innebandykunskaper (mig inräknat) så i morgon blir det upp till bevis.

Gällande frågan gällande kopplinen mellan innebandy och kontinentala festivaler, så är den intressant (jag kommer självklart ihåg Slovenien, där innebandy, tonårsfylla och slovensk hip hop känndes som en naturlig kombination), men ja, vem kan svara på denna fråga? Någon läsare?

5:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home