tisdag, februari 26, 2008

sjuk a.k.a. what's the weight of the world worth to you kid?

Redaktionen har åkt på en förkylning. En rapport från vår personliga detektiv härleder den till Göteborg och dess ohälsosamma inflytande på reaktionens beteende. Det kommer således inte att handla om den där filmen jag grät till idag, det går nämligen inte att skriva sånna texter när man är sjuk, det vet alla författare, speciellt Balzac, tror inte Balzac skrev ett skit när han hade feber. Jaha, en av de mest produktiva författarna någonsin skrev inte när han var sjuk, tänker ni kanske. Skit samma, jag svamlar, det är sånt man gör när man är sjuk.

Ni får hålla till godo med ett låttips. Powerpopparna i New Pronographers gömde Mutiny, I Prommise You ganska långt bak på sin skiva Challengers från förra året. Kanske var det därför jag missade den lite, men nu är jag fast, om Sverige någonsin ser en solig dag igen så är det här låten som borde akompangera den. Funkar bra på en buss. 2.21 så blir det tyst, och så tar den fart i gen, precis som våren, och schlagerlåtar. F A N T A S T I S K T, enkelt.

Jag har även skrivit om The Embassy, lera, revolution och Festivalborg här:
http://festivalborg.blogg.se/