måndag, december 10, 2007

Att vänta lär man sig mycket av. Därför kommer den utlovade artikeln som handlar om mig först i morgon. Det här med dramaturgi är något av ett outvecklat område här på bloggen, så nu gör jag en riktigt såpaavslutning och låter den där puffen hänga lite, lite längre. Så att ni bara måste komma tillbaka i morgon och se vad det egentligen är det handlar om.

Men, ni går självklart inte lottlösa för att ni klickade er in på hypotetisk. Jag ska istället fortsätta mitt ganska ensamma korståg som oberoende promotare av Fanfarlo. Som är från England, men vars sångare faktiskt kommer från Sverige. Musiken är dock brittisk, någon skrev att dom lyckas med att kombinera upplyftande melodier med melankoli. Och så är tydligen David Bowie ett stort fan. Det är hypotetisk också, och även om jag endast lyckats damsuga nätet på fyra låtar så är jag övertygad om at bandet går en så kallad "ljus framtid till mötes". Min favoritlåt heter Talking Backwards. En av de bästa sakerna med den låten är att sångaren sjuger car så att det låter som han säger cow. Och ni som känner hypotetisk vet att det är hans favoritdjur. För er som gillar Camera Obscura, Belle & Sebastian, Snow Patrol, Travis och regnskurar.

Hur som helst, det finns ett brittiskt musikprogram som spelar in olika band i en Svart taxi i London, Fanfarlo åkte nyligen med och resultatet, det hittar ni här ovan. Att köpa Fanfarlos musik kan nog vara svårt, men letar ni noga så kan ni snappa upp lite låtar på nätet.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

fanfarlo lyckades faktiskt knipa en plats på årets upplaga av Funkis 2007, gustavs traditionstyngda årsskiva. Fire Escape var låten som krigade sig in.

9:30 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

gustav: Funkis 2007 har jag aldrig hort talas om, visste inte ens om att du gjorde arslistor, kraver omedelbart mer information av detta for mig hemliga projekt! Men for att du tog med Fanfarlo sa att jag inte arg, langre.

11:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home