onsdag, november 21, 2007

Observationer

Martin Gelins blogg på svd.se är riktigt tråkig, vilket är lite oväntat. Idén med han mamma som krogguide är väl kul på pappret, men när har skriver ner den mest fantasilösa texten den här sidan IPCCs Climate Report som presenterade i veckan, så hjälper det inte.
http://blogg.svd.se/newyork?id=5384

Eagle vs Shark är årets indiedramakomedie, förstås med en av killarna i Flight Of The Conchords i huvudrollen.

I söndags cyklade jag rakt söderut till jag kom till ett ghetto, då vände jag.

På San Francisco Giants fina basebollstadium finns det en hockeyrink, och en jättestor Coca Cola flaska.

Beirut är ett musikaliskt geni och hans låt Postcards From Italy är låten du ska ladda ner och bränna ut och skicka till någon du älskar/gillar/vill krama eller kanske till din mamma. (se video i föregående postning)

Varför, varför, varför finns det inget gott bröd i USA?

I söndags gick jag och köpte en hambrugare på en restaurang som har en kille med golfbollshuvud som maskot. Jag gick dit i pyjamasbyxor, känner att jag har anammat den Californiska laidbackstilen fullt ut.

I måndag när jag arbetade med bokföring (jag av alla!) på chefens kontor fick jag höra en massa affärshemligheter och framtidsplaner, jag låtsades som att jag inte hörde.

Igår på lunchen åt jag köttfärslimpa för första gången sen 1999. Ganska gott med ketchup till.

Jay-Z (veckans mest lyssnade artist) har gjort en skiva som effektivt lämnat årets hip hop skörd i bakvattnet, till och med Kanye West har blivit omkörd rätt rejält.

För en MKV-student gör det lite ont i själen att kolla på TV-nyheterna i det här landet, enda vettiga kanalen PBS har bestämt sig för en layout som ser direkt hämtat ur en storsatsning från Ryssland 1992, när man på allvar kunde bära neonfärgade träningsoveraller som fashionstatements.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

har du ens läst klimatrapporten?

jag gillar inte omotiverade påhopp på IPCC.

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

Måste få arslet ur vagnen o ladda ner skivan.. American Gangster alltså..
Men först ska jag ner o bygga lite kvalitativ muskelmassa =)

3:38 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Gustav: Klart jag last klimatrapporten, har den som PDF pa min dator, och kom inte och sag att spraket ar inspirerande, daremot ar ju innehallet bra, konkret och tydligt, men det ar ju en annan poang.

flo mo: Du borde satta dig i ett horn och skammas, du far sluta upp med att kalla dig sjalv medieprofil:)

11:00 em  
Anonymous Anonym said...

det var snabbläst, då den ju är på ett antal tusen sidor.

5:04 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också handlar hamburgare i pyjamasbyxor. I väntan på lämpligt tillfälle sitter jag och tittar på Seinfeld "The babyshower" och konstaterar att våra kläder som vi inhandlade till 80-tals festen nog kanske var lite 90 ändå...

5:00 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Gustav: Jag syftade på den 23 sidor långa sammanfattningen som är ämnad åt allmänheten, journalister och makthavare, det tror jag faktiskt att du egentligen förstod.

sis: Jag tror iofs. att Seinfeld kan ha varit rätt sent ute med sitt mode, så ni var nog inte helt fel ute ändå.

8:10 em  
Anonymous Anonym said...

jaha ok jo men den kanske är "fantasilös"

5:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home