onsdag, januari 14, 2009

Vår Generation

Det finns många namn för oss, vi som växte upp på 80 och 90-talet, Facebookanvändande dataflytande personer som vill förverkliga oss själva och ifrågasätter gamla sanningar eftersom det var vår tids melodi. Generation Y, Millenials, Net Generation är några termer som försöker beskriva oss, och när vi, med all vår kunskap nu klampar in i äldre organisationer så kan det bli problem, vi vill ha feedback, vi vill att jobbet ska betyda något. Det är skitjobbigt, tycker old school cheferna. En ledare (med den fyndiga titeln 'Managing the Facebookers') i The Economist hävdar att vi måste mötas på mitten, chefen måste inse att feedback och kommunikation är bra saker för hela företaget, och vi då? Jo, vi måste 'take the world as it is, not as they would like it to be'.

Läs och begrunda här:
http://www.economist.com/opinion/displaystory.cfm?story_id=12853955&CFID=38741761&CFTOKEN=24225065

Idag klockan 11 kollar jag på Laura och Gerorge Bush som hälsar på hos en av världens sämsta intervjuare, Larry King. Sen fortsätter jag med min hemtenta. Och så lyssnar jag på Laura MarlingSpotify. Älskar Laura Marling.

Etiketter: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Erik said...

SVT-sportens morgonsändning toppades idag av att Boltic-supportrar slagit ned två spelare i FAIK Bandy (Finspångs AIK) i samband med gårdagens match lagen emellan på Tingvalla. Därefter kastades det stenar genom rutorna på FAIK:s spelarbuss. Jag hoppas att denna händelse inte ska göra din och min relation frostig, och att vi kan visa omvärlden en finspångare och en karlstadbo trots allt kan vara vänner.

12:08 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Det där låter ju inte bra, men Boltic har ju notoriskt struliga suportrar (de som inte har råd att kolla på Färjestad kollar på Boltic, som jag brukar säga) så helt överraskad är jag inte. Vi kan nog fortfarande vara vänner, för den diplomatiska betydelsens skull.

7:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home