onsdag, november 19, 2008

nerds on bikes


Erik och jag valde att endast ta pisstråkiga cyckelbilder under helgen

Lördag morgon och vi möter en superbakfull Jussi på innegården, han ska åka till Utrecht över dagen och ser ut döden utklädd till en finsk student. Vi cyklar ner till Waterloopleinmarknaden och går runt lite bland en massa onödiga saker tills vi hittar flera lådor med VHS-porr. Vi står och skrattar åt de bisarra videorna innan försäljaren kommer och börjar skrika på oss på Holländska, man får tydligen inte skratta åt hans porr. Cyklar vidare, förbi Universitetsbyggnader, på smala kanalgator och upp mot Nieuwmarkt, vi dricker kaffe på ett fik utomhus. Sen vidare mot Noordermarkt, förbi Dam Square som är grått och turistigt som vanligt, på Noordermarkt hittar Erik en bok om holländsk fotbollsrasism med kladdig baksida, vi strosar runt i Jordaan medan vi diskuterar internkommunikation.
Promenerar på Haarlemmerstraat som är lugnare än vanligt, sen vill Erik till Red Light Distric, så vi cyklar dit och hänger lite med alla brittiska turister och kollar på kvinnor i fönster och jag tycker fortfarande att det känns lite obehagligt, men ”det hör ju till”. Efter det cyklar vi västerut och hamnar på Brouwerij ’t IJ i västra delen av staden, där dricker vi öl och diskuterar åttiotalister (dvs. oss själva), om framtiden, valmöjligheter och familj och sånt där som jag och Erik brukar prata om när några öl kommer fram. Blir hungriga, Denis tipsar om en Thairestaurang i Chinatown, så vi cyklar dit och köper skitmycket mat och öl och servicen är grym och vi svettas av maten.
Cyklar hem till mig, kollar lite på Chelseamatchen som blir totalt ointressant eftersom Anelka och co dominerar totalt. Silvia kommer förbi med all sin italienska energi och jag och Erik tar en Hoegaarden var. Silvia går och en halvtimme senare kommer Rachael förbi och vi dricker några öl och Erik och Rachael försöker stryka hans skjorta på mitt skrivbord medan Erik muttrar något om att jag bor i en hungkarslya eftersom jag inte har en strykbräda. Jag spelar Noah And The Whale som vanligt men det uppmärksammas inte så mycket.
Vi går till en lägenhetsfest i huset bredvid och träffar en italienska som hört talas om mina hemmalagade köttbullar, jag lär mig att hon prenumererar på The Economist vilket gör mig lite uppspelt, vi dricker Albert Heinöl (6 pack för 2 Euro) och det är sjukt studentigt. Erik och jag diskuterar asymmetriska frisyrer på tjejer (jag är för, Erik emot) och Estländare. Vi stannar till tre, går vi hem och käkar och sen somnar vi och på morgonen väcker Erik mig genom att dra ner en kaffekopp och en lampa på golvet med sin arm när han vänder sig om, totalt omedveten om sin egen kropp.

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

"går runt lite bland en massa onödiga saker tills vi hittar flera lådor med VHS-porr".
Verkar lite förvånande som om VHS-porr ligger hyfsat högt upp i din behovstrappa alltså?

F.ö. slog det mig just att jag nog själv har en asymetrisk frisyr iom min snedlugg...

3:02 em  
Anonymous Anonym said...

eller vänta! om det ligger högt i behovstrappan så betyder det väl att det inte är så viktigt va? Är inte så bra på Freud =). Jag associerar t.ex. hans förnamn i första hand med den gamle Buffalo-anfallaren Zigmund Palffy...

3:56 em  
Blogger Ellinore said...

Ingen action i bilderna. Illa. Kussen besviken.

Groda?

4:53 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Erik: Det här med Freudreferenser är nog något du ska akta dig för i framtiden, även om Palfy kopplingen är lysande:)

Ellinore: Groda, ja. Tack så mycket, haha, var oväntat. Föresten kan man inte ta kort på all action som händer här, man måste uppleva det på plats!

10:31 fm  
Blogger Ellinore said...

Jag hoppas verkligen att jag får en groda tillbaka. Annars kommer Emma bli vääääldigt besviken på dig

6:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home