fredag, januari 11, 2008

2007års bästa album och lite visdom

En vecka lider mot sitt slut, jag har drömt om att ha en bäbis som är genomskinnlig, en vän har fått en riktig bäbis, det har regnat mest hela tiden, och jag har haft lite Woody Allen-maraton. Diskuterade med en kollega om man är ”under influence of alkohol” när man är bakfull på jobbet. Vi kom fram till att man nog oftast är bakfull på grund av att tidigare varit påverkad, således är bakfyllan en effekt av påverkan, och inte påverkan ”per se”. Jag föreslog att det borde vara ok att arbeta om man får köra, men eftersom gränsen är 0,8 här så kanske det inte låter som en speciellt bra ide. Vi kom dock på att om man är så dedikerad så att man går till jobbet, trots en rejäl bakfylla, så borde man se det som en positiv sak, eftersom det visar dedikation till arbetet… eller?

Jag har även listat 2007års bästa album på den eminenta webbsidan Lösnummer.se, där även Flo Mo räknat upp sina bästa album, han har även fått med sig fjortismaffian när det gäller kommentarer, medan popPatriks inlägg står ensamt och ledsamt med Jens Lekman på plats nummer ett. Min lista hittar ni här:
http://www.losnummer.net/article.php?a=296&s=kultur

Och Flo Mo, vars musiksmak blir mer och mer lik min egen hittar ni här:
http://www.losnummer.net/article.php?a=295&s=kultur

Flo Mo hade den goda smaken att ta med skivorna från Band Of Horses och Common, som hamnade precis utanför min egen lista.

Sen har jag, på arbetstid, läst en massa citat från allas vår The Office boss, David Brent, här kommer tre som jag skrattade pinsamt högt till på jobbet:

If you treat the people around you with love and respect, they will never guess that you're trying to get them sacked.
David Brent

Put the key of despair into the lock of apathy. Turn the knob of mediocrity slowly and open the gates of despondency - welcome to a day in the average office.
David Brent

Statistics are like a lamp-post to a drunken man - more for leaning on than illumination.
David Brent

Sist men inte minst, har ni tröttnat på M.I.A. , men vill ha lite mer, då är det här precis vad doktor Edvardsson ordinerar:
http://www.myspace.com/santogold

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rolig sida! Vill bara passa på att tipsa om ifall du behöver en present i form av tex ett porträtt eller en karikatyr av någon någon gång - jag kan hjälpa dig! Kolla på www.carinakaliff.com/tavlor

1:52 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

ckaliff: Rolig sida?! Vi pa redaktionen kraver mer utforlig information om vad det ar du gillar med sidan far att din 'reklam' ska kannas ok. Nu ser det ju mest ut som smaklos gratisreklam, och det vill du val inte?

6:50 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

http://www.youtube.com/watch?v=a3zv1NMMhu0

Skickat fran Linda, kolla nar inte pa jobbet.

9:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home